Stockholm

Godkväll!

Har tillbringat denna lediga dag i självaste storstaden - Stockholm med trevligt sällskap. Det har varit underhållande och efterlängtat. Har varit på väg så länge att åka dit, men tiden har inte funnit till hands. Skulle ha varit mysigt att även stanna kvar över natten men känner att jag måste tillbringa min andra lediga dag här hemma då jag har en del små ärenden (sådana som tar tid, hatar telefonjobb) plus så ska jag träffa Emilia i morgon, vilket ska bli väldigt roligt.

Direkt när jag landat i Öret igen så begav jag mig ut till Lisa på landet, Kajsa var också med. Hon åker i morgon tillbaka till Piteå och därför så ville vi säga hejdå till henne. Kommer kännas tomt på nytt närk man "vant" sig med att ha henne hemma, nära till hands.
Nu ser jag fram emot tills det blir dags för en att åka dit, till henne och hälsa på!

Det är sjukt, eller kanske fascinerande att man kan få städmani genom att "bara" köpa nya sängkläder och annat dylikt, att det kan leda till att jag längtar tills jag får städa (vilket jag btw ska göra i morgon kväll, hann aldrig ikväll) och jag blir nästan lyrisk. Börjar man bli gammal och tråkig då? Haha, i sådant fall gillar jag den livsstilen.
Dessutom så ska jag då städa bort den lilla julen som har fått flytta in i mitt hem, den ska väck.
Vi hade en julgran, för en gångs skull en äkta och inte en svart i plast, den är nu - redan från ikväll borta och även så har alla "låtsas" paket som låg så prydligt under granen fått flyttat ner i källaren igen. Där får de ligga och damma till sig till nästa jul, och kanske - vem vet, har jag bytt ut dem mot riktiga julklappar. Det får tiden visa oss.

Måste även sluta upp med nätshopping, fy fan. Idag har ytterligare 3 nyinvensterade saker fått blivit hemklickade. Det är en drog, på riktigt. Ett beroende som är påfrestande men som känns så fruktansvärt bra för stunden. Återigen ett "nyårslöfte" (om man ens vill kalla det för de) att sluta upp, ialf minska min nätshopping. Köper allt och inget, alldeles för ofta. STOPP!

Mina svagaste punkter;
- Väskor (även plånböcker kanske)
- Parfymer (!!)
- Sängkläder ( fråga mig inte varför(?) och har ingen aning sen när det blev så aktuellt)
- Ljuslyktor (kanske inte bör hamna på priolista, men senaste tiden har jag överdoserad varenda lilla kvadratmeter med någon form utav ljuslykta)
-
Smink (?) Onödigt mycket pengar spenderas på de ialf .

Skulle kunna förlänga denna simpla lista, men vill inte få ångest, med tanke på att den bara påminner mig om alla senaste köp. Hm...
Har btw även lite mani just nu för lösögonfransar, de är ju så fruktansvärt kuul!! Kan ju göra allt möjligt med dem, roliga sminkningar, maskerader bla bla bla! :D

Nu gott folk måste jag sova innan det blivit morgon och solen gått upp igen.

Natti Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0