Egen tid.

Denna tisdag har varit en bra tisdag. Jag har jobbat, tränat med Kajsa och så haft så kallad "Egen tid".
Jag är själv i lägenheten. Fixar och trixar med smått och plock. Lagar mat. Lägger mig och läser en stund. Målar naglarna. Plockar fram stickningen. Hm... Ja, ni fattar. Jag gör sådant jag känner för, men det bästa utav allt är att jag faktiskt är själv. Jag gillar den känslan!
Allt är bra i rätt doser.

Igår fick jag två paket på posten, alltid lika spännande! I det ena paketet låg det en ny foundation borste från MAC och i det andra låg det 10 nya, spännande böcker som numera ligger i väntan på att få bli läsa. 

Jag sitter och lyssnar på sköna hardstyle låtar och drömmer mig bort till "en annan värld". Jag har visserligen rent generellt väldigt bred musiksmak, men två säkra kort är reagge och den så kallade hardstyle, techno... Något som många inte anser som musik utan bara en massa konstgjorda ljud i olika variationer. Men det är något i dessa små ljud som skapar en så fruktansvärt härlig känsla i hela kroppen, en slags lycka. Nu längtar jag tokmycket till februrari/mars då biljetterna släpps till Sensation White i Amsterdam. Hoppas innerligt (vilket jag tar för givet) att man får tag på biljetter de kommande året. Men som jag tidigare skrivit så är jag väldigt sugen på Qlimax, eller något annat evengemang där det spelas mer hardstyle än house. Hm... Får se!
Hur som, det kan bli en väldigt spännande och rolig resa om alla som pratat om att följa med är lika på när det väl ska bokas! Mahaa  : )

Eftersom det ändå inte finns något sammanhang om vad jag skriver om, eller någon röd tråd eller liknande kan jag ju bara nämna lite grann att Örebro vann igår mot Södertälje (2-0), dock så jobbade jag och såg inte matchen. En annan "spännande" sak som hände igår var att två muppar, även kallade P3 och Joakim satt halva natten på akuten p.g.a. p3 ramlade från 3meters höjd och landade på sin hand, var på att han först inte hade tänkt att åka in men när han väl blev tvingad några timmar senare efter händelsen visade det sig att det var en spricka i handleden och så sitter han nu med en gipsad arm. Tur i oturen är att det bara blev en spricka, tänk er själva om man råkar ramla från 3 meters höjd?!?

Neheni, nu ska jag faktiskt lägga mig och läsa... = )


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tio böcker!?!?! :D OMG!

2011-10-26 @ 08:40:46
URL: http://lisakrause.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0