Ett jäkla gnäll över att vara sjuk.

Mhmm... Min magkänsla stämmde överens med verkligheten. Natten som var kunde jag knappt sova för att jag hade feberfrossa. Att gå upp 04:30 i morse var ingen höjdare för att sedan pallra sig iväg till jobbet. Hade det inte varit så att jag hade räkningen hade jag sjukanmält mig, men kände att med ett ansvar så måste man ibland göra vissa saker ändå.
Kan väl inte påstå att det var min dag, med dunkande huvudvärk, frossa, snuvig, värk i kropp och leder så gick allt lite i slow motion. Dessutom så hade jag den effekten på saker och ting att allt jag rörde vid åkte i golvet eller så fick jag det över mig. Lyckades bla.a. få ett cykelställ som man sätter på bilens dragkula i huvudet och två pinnar åkte i ansiktet så jag fick en fin knöl/bula under ögat.
Måste dock tacka Maria att hon fick mig att skratta/hoppa till, när jag skulle lägga i kassalådan i en utav kassorna ås låg det en råtta där. En gosedjursråtta, blev både "rädd" och full i skratt då jag ser framför mig att hon skrattar åt sig själv när hon kvällen innan vid stängning lägger i den i den dåvarande tomma kassan. Ha ha ha!
Vet att det är något som alla brukar skriva/säga, inkluderar även mig själv, "jag har inte tid att bli sjuk", "jag får verkligen inte bli sjuk just nu", återigen använder jag mig utav dessa fraser, för det är sant, mer än någonsin, jag har verkligen inte tid just nu att bli sjuk. Kan bli hyper sjuk på måndag nästa vecka, men inte nu, inte nu innan helgen. Har saker att göra som varit bestämda sen lång tid tillbaka. Jag har så mycket "på gång", måste bli klart med det och sedan kan jag stanna upp och bli sjuk, om det nu är så mitt immunförsvar verkar vilja.
Bara det att jag idag hade tänkt få en hel lista med grejer gjorda slutade inte så jätte bra, när jag kom hem från jobbet blev det att lägga sig på sängen, "sov" i 2 timmar, för övrigt så frös jag mig igenom dessa två timmar, vakna till med en ännu värre huvudvärk och efter att legat och kollat upp i taket i nästan 30min så beslutade jag mig att ta mig in i duschen, en varm sådan, vilket jag aldrig annars gör. Alltså duschar varmt. Tycker det är obehagligt, men nu ånga det fint om vattnet. Fast den proceduren att ta sig enda in till duschen och veta att man kan hinna avlida på vägen dit för att man har en sådan jäkla frossa så att man tror man ska gå under är väldigt jobbig. Hoppas allt känns bättre i morgon så jag hinner med två-dagars-listor-göra. Måste sluta upp med mina miljontals listor, tror ibland att dem förvirrar mer än vad de gör nytta.
Nu har jag ialf tänt nästan 30 ljus i mitt rum, legat sista timmarna fullt påklädd under två filtar och tro mig, men det är fortfarande kallt. Jag som inte är typen "fryslort", om det är något jag är så är det varmblodig.
Fast slutpratat om min frossa, mitt sjuka jag. Ett jäkla gnäll, fast ibland är det skönt att få gnälla, man tillfrisknar då.
Ett helt jäkla långt inlägg om hur mycket jag fryser och hur synd om mig det är, ha ha "Hej patetiska du".

Rent generellt, vad jobbigt det är när man har mycket känslor i kroppen som man inte riktigt vet vart de hör hemma. Hur man ska hantera dem, vilket fack man ska förvara dem i. Idag är det nog en sådan dag för mig. Började storböla när Thåström kom genom högtalarna, låg och "grät" en skvätt när jag läste i Mia Skäringers bok -  "Dyngkåt och hur helig som helst", grät lite över att jag grät, ja ni förstå hinten. Överkänslig mot precis allting.


Här är han, råttan som fanns i en utav kassalådorna i morse.


När jag ändå är i gasen och är så pass full av energi att jag orkar lägga över en bild från mobilen kan jag ju göra det igen. För det är nämligen "så" ansträngande.


förlåt mig. Men jag kunde inte låta bli. hahahah!
För er som inte vet, jag och denna varelse var på CityGross, vilket för övrigt är en butik jag inte gillade. Om det var något jag gillade där så var det leksaksavdelningen, oj så mycket roliga grejer vi hittade och var självklart tvungna att testa allt. Gillar att bli barn på nytt. Höll på att kissa på mig när jag tog denna bild.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Ser ingen skillnad på bilden på Kajsa?

2011-11-03 @ 07:46:18
URL: http://lisakrause.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0