det känns grumm,flumm

Jag vet inte vad jag vill få ut av detta inlägg, vet egentligen inte riktigt vad jag ska skriva, men jag känner att jag är så fruktansvärt tankspridd så jag vet inte snart vart jag ska ta vägen. Det är en jobbig känsla, den tar dessutom energi.
Men som jag säkert tidigare nämnt har det under de senaste veckorna hänt ganska så mycket i mitt liv, mycket nytt som jag fortfarande inte tagit in och accepterat.
Jag hatar ovissheten och all väntan. Stör mig att man ibland inte kan tränga sig in i andra människors hjärnor för att luska ut vad som försiggår där. Jag vill veta NU, inte i morgon eller om en vecka. Jag fungerar inte så.
En annan grej som jag tycker känns jobbigt, kanske lämnar ämnet lite grann, men jag avskyr att jag numera inte kan kolla åt en Audi utan att skämmas. Att ordet "Audi" kan få mig generad och jag blir fnissig för jag skäms, helt ärligt jag skäms så fruktansvärt mycket. Där kan man verkligen kalla det för omedveten, mer än de ytliga. Återigen pinsamt.
Känns som att man måste sluta upp med vissa saker innan det går för långt. Det sägs att man ska sluta när man är på topp, fast hur vet man att man står på toppen innan man ramlat ner?
Jag har mycket att lära, det är jag väl medveten om. Fast hur? Utan att göra sina misstag?! Och återigen hur ska jag veta att det man gör bara är ett misstag innan det gått för långt...?
Happ, hatar mina sådana här dagar, jag har verkligen gått och analyserat allt idag, blev inte klokare. Vet inte riktigt hur jag längre tänker, för allt känns rörigt och väldigt luddigt, ungefär som detta inlägg. Men ta det med en nypa salt, för hela jag är luddig just nu. Vet bara vad jag måste sluta upp med, men vet inte om det får bli så.
Som sagt, denna dag har varit en avvikelse, bara det att jag höll på att få på mig 2 polisanmälningar under 1 timma idag (känns helt normalt, NOT), eller att folk har skällt ut mig för att de själva haft en dålig dag, jaha Malin, det var bara en helt "vanlig" dag på jobbet du hade.
Hoppas det kommer in lite trevligt folk i morgon, har trots allt haft några roliga besök de sista 2 dagarna... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0