Året, det jag minns.

Jag vet inte riktigt vad det är, om det är steget in i det nya året eller att det är januari och jag är trött på all snö och längtar så fruktansvärt mycket efter våren, sommare - bar mark.

Jag tänkte ialf försöka sammanfatta mitt år 2010, något jag kanske tänkt gjort lite tidigare men tiden har inte funnits. Detta, allt skrivande har inte känts som en priotering, kanske det kommer bli ännu mindre av det när jag dessutom ska fullfölja mitt "nyårslöfte", kanske det kommer perioder då det glöder ändå och jag delar med mig några rader. Vem vet...?
Har en känsla av att jag kanske kommer sluta om mig och lägga allt detta på hyllan, om känslan stämmer överens med verkligheten återstår att se. Hur som, det dröjer nog lite inget sker under en nattt...

Nu ska jag försöka återberätta en sammanfattning på förra året, som sagt... Mina 3 senaste år är lite luddiga och blandar lätt ihop alltihop.

År 2010

Januari: Min januari månad förra året var väl allt annat än speciell/händelserik, jag tror i stort sätt att mina dagar bestod utav skolan och tiden utanför skolan spenderades i stort sätt till mina vänner. Jag fortsatte med att bo själv och träffa mina föräldrar så pass ofta det gick.
Vet att jag var den röda faran då, det var mycket turer fram och tillbaka med den lilla seaten (bl.a. statoil). Det kändes inte riktigt som att jag var människa då, vi sov aldrig. Träffade även många nya bekanta då, som idag är några utav mina närmare vänner.
Micke fyllde jämt vilket firades i Spain.

Februari: Oj, februari... Om jag inte minns fel vet jag att jag hade det väldigt tufft med matten i skolan (vilket jag hade 9 av 10 lektioner), det var även mycket just i februari med Uf - företaget som jag drev med min vän Lisa.
I februari kom även "1 års dagen".
Min arbetskollega slutade och bjöd på en kväll som jag aldrig kommer glömma. För övrigt, vet inte om det är värt att minnas eller återberätta, men det var ganska så mycket liv och rörelse denna månad förra året, mycket party blev det ialf. Lärde återigen ännu mera nya människor. Jag köpte en ny dator, som jag råkar använda precis just nu.

Mars: Vad ska jag säga mer än, Sensation, Sensation! Jag köpte biljetter till Sensation White som jag hade gått och väntat på alldeles för länge. Jag hade många turer till Stockholm i Mars, tror jag svävade på moln hela denna månad bortsett från att min längtan efter min mor var ganska stor just då.
Jag och Kajsa utforskade alla "ben & jerry's glassmaker". UF mässan ägde rum även då.

April: Projekt "fira Malin hela veckan" genomfördes i april. Det var mycket vårkänslor och mysiga stunder, kvällar på balkongen med vänner. Hade barndomskompisar som fyllde 25. Upplevde en topp tio påskhelg. Mina moln utvecklades till förälskelse.

Maj: Jag firade min 19 års dag (som bestod utav mycket ångest, vill inte bli äldre). Jag stressade runt som en galning eftersom studenten närmade sig. 
Var i spanien en vecka och hade det fruktansvärt bra. Hittade Kajlo som varit spårlöst borta. Mycket nya piercingar. Fao & Afa flytta till Sverige.

Juni:  Jag tog studenten, en dag som jag längtat efter sen jag var 8 år. En dag med blandade känslor, både positiva och negativa, fast det positiva vägde över. Att man kom igenom de tre gymnasieårena var eller ÄR mycket tack vare Emilia!
Det blev många festliga tillfällen med jobbet. Midsommar fiirades och jag blev även sjuk i juni då jag fick ligga på sjukhus allt för mycket. Fashion pack hade premiär, i slutet av juni eller om det var 1:a juli. Hade även en skräckupplevelse.

Juli: Oj, oj, oj, jag säger bara Sensation White... Fick nog uppleva ett av det coolaste jag gjort som jag kommer minnas hela liver och det var sensation. Fick besöka mitt s.k. andra hem, älskade Holland.
Annars var nog juli bara fullsmetad med jobb...

Augusti: Lägenheten packades sakta men säkert ner i kartonger. Jag upplevde en dag i lera och regn (nära döden upplevelse) men fick även ta del utav ett mirakel när Bruce kom upp på scen (iron maiden). Sonisphere 2010.

September: Från lite tankar och prat i ett klassrum under en föreläsning så blev det till verklighet, jag och Emilia åkte till London och roade oss. Det blev en lyckad trip, London baby!
Jag flyttade, blev en annorlunda förändring.

Oktober: Återigen en väldigans mycket födelsedagsfirande, alla verkar vilja fylla 25, nu råkade det dessutom vara min bror. Var nog varje månad någon blivande 25 åring.

November: Jag var på Ladies night med Kajsa, vilket var en oförväntat bra show, enligt mig. Hade många vänner som fylle år, bl.a. så blev en nära vän 18 år! Tog mig någon trip här och där till Stockholm.

December: Jag bokde en resa, igen. Jag ingick i ett mycket hemligt förbund (haha). Jag har stickat väldigt mycket. Hade en helmysig dag till V-ås med M & E. Fick reda på att jag äntligen ska få en operations tid. Det var ett helt år sedan jag blev brunett (typiskt mig, här lämnar jag ämnet som nu skulle handla om år 2010).
,
Om ni orkat läsa detta så inser ni att det jag minns är i stort sätt inga märkvärdiga saker, förutom mina fina stunder med vänner, studenten och mina resor.
Det har även hänt en del saker som jag skulle vilja skriva, men att bli alldeles för personlig känns inge bra. Jag får helt enkelt leka att det står där. Likaså gäller det om vissa personer, känslor osv... : ) Alla behöver inte få hamna här.
Vi får se om jag kommer att minnas mer av år 2011 sådär i efterhand när jag skrivit några rader i en svart, fin bok varje dag. Kanske inte ger er någonting, men det kommer ge mig väldigt mycket. Då får jag dessutom ett litet svar på vart all denna värdefulla tid tar vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0