Julafton

God Jul.
Det tar sig, nu börjar även denna kväll gå mot sitt slut, självaste julafton - barnens dag. Som liten ville man aldrig att den skulle gå över, idag känner jag nog mer lättnad : )
Har haft lite julfriande som har bestått utav trevligt sällskap och god mat. Jag är nöjd.
Nu är Jonny, Niklas och Robert på besök. Blir mest chill och snack i soffan.

Igår blev det lugn hemmakväll på hög nivå, haha. Hade den årliga uppesittarkvällen och satt i soffan med trevligt folk och kollade på bingolotto. "Offrade" 4 timmar på mer eller mindre värdelöst tittande, det var så fruktansvärt dåligt i år och vi satt alla som några idioter och gav alla som var med i programmet kritik, men är det tradition att titta på det så är det!
Hade ialf sällskap av fina människor och fick mig ett gott skratt då och då.
Det var förresten första "uppesittarkvällen" som jag inte åt julskinka på. Vi hade en sådan kväll i onsdags, då Niklas kunde delta. Han jobbade nämligen igår så vi käkade den första julskinkan i onsdags och hade en slags uppesittarkväll då, det var mysigt.


Som jag många gånger tidigare skrivit så gillar jag inte julen, det är den "värsta", den mest drabbade traditionen som vi firar. Men jag har bestämt mig att till nästa år så ska jag försöka se allt positiva med den, ska göra det till något eget som jag ska tycka om i vuxen ålder. Har 1 år på mig, och jag hoppas jag lyckas : ) Det återstår att se. Jag menar, det är nu i vuxen ålder man kan ändra om och skapa sig sina egna traditioner som man gillar och på så sätt kanske jag kan försöka gilla denna helg lite mer. Värt ett försök!

I morgon är det självaste juldagen, ska ev. upp tidigt för att köra brorsan och resten utav dagen tänker jag ännu en gång testa på något nytt - att inte göra ett piss. Brukar alltid annars fortfarande fira julen på jul- och annandagen.
Kvällen består av party med fina människor.
Annandagen ska jag tillbringa med släkt och vänner för återigen en middag, det blir avslutningen på årets julfirande.

För övrigt, vill tacka till mina vänner som finns i min närvaro. Dem som är ärliga och alltid finns där, de sanna vännerna!
Är trött på falskt folk, sådana som inte står för sina handlingar och som lever i en skyddad värld. Gillar inte fega människor. 
Tack, fick jag även med det i detta inlägg.

Tog lite bilder förut när jag var ute hos min far (blev småkär i min kamera igen) men orkar inte lägga in dem just nu på datorn så dem kanske dyker upp någon annan dag. Träffade Emilia, Hampus och Felix, så goa ungar! Gillar verkligen barnens ärlighet. Haha.

God fortsättning, snart nytt år och det kommande året ska det bli en hel del ändringar, som exempelvis min syn på julen ; ) Ska försöka se frammåt... = )
Nu ska jag tränga bort mina ångesttankar och återgå till mitt sällskap och njuta lite av dem!
Tack och hej, God jul på er!
Blev ändå en helt okej dag!



God Jul önskar mig och Ragge! : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0