Allt i en negativ ton.

Jag mår fortfarande skit, med andra ord så är jag fortfarande sjuk.
Jag har nog allt annat förutom feber, haha... Halsont, ledont, öronvärk, huvudvärk, SNUVIG.. Hm.. Ja allt i en negativ klang! Trots de är jag en kämpe och har jobbat de sista dagarna även om jag sedan legat som en utslagen räv på sängen. Men har tänkt varje morgon att man måste ge det en chans, och när man väl är på plats är det svårt att bara åka hem.
Dagens ansträngning efter jobbet var att försöka ta sig upp på stan, det gick men å andra sidan så värkte det enda ner i bröstet på mig. Minsta lilla rörelse jag utför och halsen börjar dunka. Wuä. Väl uppe på stan var jag tvungen att fixa en sak, det är redan några dagar försent så jag var helt enkelt tvungen, hade inte så mycket att välja bland. Hittade några smycken som jag nu är nykär i. Ska skriva ner allesammans på en lista och sedan sätta upp den på ett bra ställe så det lätt går att bocka av smycke efter smycke när de väl är inköpt. Så är någon sugen på att ge en gåva (till mig) så kan även ni få kika på den kommande listan.
Mötte även en person jag inte träffat på ungefär 3år, som jag då (sist vi sågs) fick söka upp. Fick en klump i magen blandat med sorg, besvikelse, glädje och hat. Mest sorg tror jag.

Blir lite ledsen att jag blev sjuk just denna vecka (så säger man antagligen varje gång man blir sjuk, tror även att jag skrev en likande historia då jag sist var sjuk) men jag hade så många planer, eller många och många var en överdrift men hade två planer ialf. I måndags när jag slutade tidigt hade jag tänkt gå på hockeyn, FAIL - feber. Och sen så var det idag också, då det är derby i Karlskoga mot Bofors. Oj vad jag skulle vilja gå på den matchen. Men känns inte så uppiggande att stå i folksamling, få lite cellskräck och hosta ner alla.
Det suger verkligen. Det som var så planerat från mitt håll .
Jaha, nu ska jag pillra i mig lite nya piller ihopp om ett undervärk.
Tänkte även lägga mig och försöka läsa lite... Eller sticka... Har inte bestämt mig : )
Snart är det helg, huug-a-cha-ck-a! Och på fredag kommer en mycket saknad vän hem till Öret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0