Järngänet.

Allt gick så fort, från andra sidan jordklotet till ansikte mot ansikte och nu flera mil mellan sig, igen.
Det är inom räckhåll, så nära men ändå så pass långt borta så jag inte kan röra vid det.
En frustrerande känsla som jag lär få leva med så länge jag accepterar hela proceduren gång på gång. Jag har ingen att klandra mer än mig själv.
Men att få känna en del av himmelriket, lycka, är så pass lockande så att det kan vara värt det. Känns i alla fall så för stunden.

Helgen är på väg mot sitt slut, det har egentligen mig inget emot, förutom att jag i det undermedvetna har sett fram emot denna helg, och nu är den snart över.
Jag jobbar idag och sedan är jag ledig i två dagar, så inget emot att den faktiskt snart är över.
Kan väl också informera om att den har varit väldigt bra, lyckad!

Fredagen påbörjades som en utav många andra dagar, med jobb. Straxt innan dagens arbete så kom jag ur balans, fick sätta mig ner, kände lyckorus, förvirrning och började nästan hyperventilera. Fick hjälp utav Sabina och Maria, tack till er tjejeor! : )
På schemat stod det från en början kräftpartay, men mådde inte helt hundra och senare lite impulsivt så gick vi på fest hos Frank. Mhmm... Mycket givande!
Träffade även Gurra och lite andra sköna människor, var ett tag sen och alltid lika spännande att ses! Ha ha .
Var även med donnorna Johana och Kajsa, kan väl tillägga att det blev upplagt för lite pusskalas, fast på ett högre plan än sist!(?). Om inte annat så kan man få tro det.
Hade en riktigt rolig kväll!
Kände mig dock mer förvirrad än någonsin, ska inte ta med konstiga tankar, gå och grubbla och överanalysera när jag träffar roligt folkt som jag faktiskt gjorde den kvällen! De lär ju undra vad man är för psykbryt.... Ha ha ha . Neerå, men ni hajar!

Lördagen bestod återigen utav jobb och sedan så klia det lite i fingrarna, eller rättare sagt i hela mig, MEN det blev som det var tänkt. Dock egentligen som på fredagen, men ja ja ni vet ju nu att riktigt så blev det inte!
Hur som, lördagskvällen bestod av att jag mestadels satt bakom ratten för att köra runt på fulla människor, inte jätte givande meen ibland får man vara snäll. Min bästa egenskap, ha ha ha !
Drog även en rysare och så hade vi det mysigt i varanns sällskap. Det jag älskar med vår vänskap, inget måste jämt hända för att få en lyckad kvälll. Var jag, Erika, Johanna och Kajsa.
Besökte även Gustavsgatan på väster en hel del, hahahah : ) Fick se både det ena och det andra som var riktigt motbjudande.
Kom hem allt för sent och efter några kloka ord från min B kunde jag sova. Önskar att Piteå låg lite närmare än vad det faktiskt gör.

Nu, söndag och jag sitter och försöker få i mig min frukost. Går väl sisådär, önskar att jag fick ringa ett samtal, vilket innebär att jag måste väcka någon som inte känns helt schyst! "måste" jue få berätta mina tankar och funderingar i hopp om att på nytt lugna ner mig själv.
Ska iväg och jobba om några minuter, hoppas dagen går fort.

Jaha, detta var en sammanfattning om min helg. Den har varit väldigt bra! Älskar lyckoruset.
Jag gillar järngänget.
Jag gillar det som finns men ändå inte finns inom räckhåll.
Jag gillar impulsivitet.
Jag gillar att aldrig veta vad som väntar dagen efter.

Vem vet kanske den så kallade "lyckan" står bakom hörnet ännu en gång när jag minst anar det. Återigen får jag då avgöra ifall man ska hoppa på tåget och få uppleva det ännu en gång för att sedan genomgå den förjävla jobbiga dagen efter, eller om jag blivit klok nog att motstå för att sedan ta ett kliv längre ifrån och så småningom komma bort från frestelsen.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Frank. Hahahaha!

Miss you B<3

2011-08-21 @ 11:28:54
URL: http://lisakrause.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0