Avreagera sig?

Nu låter jag kanske seriös, men detta inlägg måste och det kommer bli en anklagelse, en ointressant sådan men känns riktigt skönt efteråt, i alla fall för mig.

Häromdagen när jag var iväg och handlade träffade jag en bekant till mig, ganska tidigt i vår konversation så fick jag frågan; "Hur känns det efter Allt?" Det var första gången på länge som jag faktiskt fick stanna upp, tänka och verkligen känna efter.
Jag andades ut och kände ännu en gång den där lättnaden, det känns bra! Blev nästan chockad över frågan eftersom det kännts bra "lite för länge".
När jag gav mitt svar så kom det... Åh, blir irriterad vid bara tanken.
Jag fick höra både det ena och det andra, den verkliga sanningen om vad som hade hänt därefter.

Hur kunde dem, ett par av dem som stått mig närmast göra så? Hm.. Bra fråga?!
Efter våran dialog kände jag först ett svek och ett hat. Men ganska snart efter uppstod en härlig känsla då jag förstod att jag inte bryr mig för 5 öre längre. Allt det där är passé. Det sorgliga är att jag verkar ha kommit längre än vad ni 2 någonsin kommer göra, eftersom det fortfarande "rycks i trådarna". Det roliga är att två dagar innan så träffades vi och då var allt frid och fröjd, förutom att jag känner - fy fan vad klar jag är. Inse det någon gång, jag är och har varit det, spring inte och tro annat, väljer du att göra det ändå - visst, men spring inte o säg det till mina bekanta!


Den dagen, den sorgen men märker att hade jag varit kvar hos er två hade jag aldrig överlevt. Det hade ätit upp mig innefrån...
Spelar ingen roll, vad som än hänt eller händer, jag skulle och har aldrig sagt ett fult ord om detta (förutom nu) och skulle aldrig göra det heller. 
That's it.

Så vad rör sig allt detta om?
Jag låter sjutk patetisk men jag var bara tvungen att avreagera mig. Samt hur underbart det är att jag inte är kvar i mina ögon, det så kallade träsket.

Om jag säger såhär, ni som vet - ni vet.
Och er andra, nej för gammalt skroll som jag inte orkar dra upp. Det har varit och är bakom mig.
Nu ska jag lägga unan deppp Malin och plocka fram den positiva och opatetiska.

Hatar annars dessa sjutk patetiska människor, som jag just nu efterliknar väl. Meeeen, ditt val att läsa denna skit . skyll dig själv .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0