Nästan 100 procent!!


Efter ett möte så tog jag även en sväng på stan, då dagens ärende var garn.
När jag väl står där och kollar lite bland alla garner och mönster så ser jag att det garn jag brukar handla kostar 17kr nystanet. Vilket känns ganska så irriterande och snopet då det kostade 10kr nystanet för några år sedan, det har med andra ord nästan ökat i pris med 100%. Kan förstå ifall det vore ull-garn eller något liknande, men det här är 100% acryl vilket inte ens är "riktigt" raggsocksgarn.
Sist jag handlade samma garn på samma ställe kostade det 14 kr nystanet. 3 kr kanske inte känns så mycket men tro mig, det blir mycket! Sen känns det väldigt tråkigt med tanke på att det som sagt inget ull-garn.
Hur som här får ni se en bild på några nystan jag handlade.... : )


* Vit x3
* Någon korall variant. (Inte röd som det ser ut på bilden)
*
Grön, lite åt lime hållet
* Lila/rosa (lite gammel-dammrosa)
* Grå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0