Regniga tisdag

Det är ungefär en kväll som denna då jag önskar mer än något att jag kunde krypa upp i "någons" knä/famn och bara lyssna på regnet som smattrar mot fönstret för att sedan lätt somna in efter en hård arbetsdag med en kraftig huvudvärk som jag trottsade genom att åka och träna. Erkänn det vore inga fel?!
Meeen, jag ska till Stockholm i helgen.
 Y-u-m-m-i-e.
Efter arbetsdagen så blev jag bjuden på mat från Rosalis utav hjärtat, tack hjärti! : )
Nu hade jag tänkt att titta på sista avsnittet av I Anneli som gick igår kväll, men det laggar ju bara hela tiden.
Ska väl ganska snart krypa ner eftersom att en halv seg tisdagskväll som denna kommer nog inte blir så mycket annat än ännu segare?!

Men idag spred sig ryktet på riktigt på jobbet, nu vet typ ALLA att jag stickar, haha. Shit... Så söt A var när hon kom fram och bad om hjälp med sin stickning hon hade med sig. Haha going!
Jag skäms lite, med tanke på att det är inge jag brukar berätta det första jag gör - att jag lever som en nittioåring och kan inte titta på tv:n utan att sticka, samt att jag lägger ner mycket av min fritid på denna hobby.
Såå nu har jag nya beställningar... Spännande.
På tal om stickning skenade mina tankar genast iväg mot Farmor, saknar henne. Sen har vi planerat in en "hantverksdag" som ännu inte kommit till skott eftersom jag jobbat en del. Kanske den kan bli av nästa vecka?? I hope so.


Nu ska jag hur som ta mig ett glas vatten och lägga mig för att läsa om inte .... : )



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0