Malin lämnar ämnet femtioelva gånger

Idag fick jag min dom om hur min kropp mår och vad jag har att vänta mig.
Jag fick även klart för mig att det blir en kommande operation inom 1-3 månader. Äntligen! Förhoppningsvis så skyndar det på också.
Denna tisdag ska tillbringas med Emilia. Känns som en bra tisdag...! : )

Har precis suttit och pratat med Lisa i telefonen och när vi lade på började jag tänka på den dagen jag fick ett anonymt brev på posten, jag vet inte vad jag ska kalla detta brev för, ett hån? ett hotbrev? ett skämt? I mina ögon var det ialf ett skrattredande brev och människan som skickat det är ett skämt! Vilken reaktion du nu ville få av mig fick du inte mer än nyfikenhet...? Haha, texten var dessutom så löjlig så ett gapskratt fick du, kanske du t.om. nu läser detta inlägg och känner dig träffad? Eller glad över att jag överhuvudtaget skrev om det...? Lyllos, där gjorde jag din dag... Eller inte. Har ialf mina misstankar om vem du är :) Fast å andra sidan, spelar roll, ett försök på toma hot, dock inte så fascinerande-erfaren-duktig, bla bla bla ... Tillbaka till huvudämnet, "brev", dessa tankar vandrade vidare efter mitt telefonsamtal med Lisa, och tanken att man kan skicka brev till vem som helst och skriva ett okänt namn på det?! Att jag t.ex. skickar ett julkort till Lisa men skriver att det är från K. denna tanke är ganska rolig....!
Speciellt när jag började tänka på att jag och en kompis för kanske 10 år sedan gjorde precis detta, vi skickade ett kort till en kille som vi alla tre var kära i och så skrev vi att det var från den tredje tjejen (som inte var med oss just den dagen), det roligaste av allt är att hon inte vet något om denna lilla händelse och eftersom jag har sjukt dålig humor, så tycker jag att det är ännu roligare att jag efter detta umgicks med henne och hon inget visste. Dessutom hade vi då träffat denna kille efteråt och han låtsades om som om ingenting hade hänt! Hahaha, nu skrattar jag igen!! Fast det är över 10 år sedan så tror inte att någon bryr sig mer än att jag känner mig hatisk? Hahaha, eller lättroad...?
Fast slutsats, tänk om någon har gjort såhär och t.ex. använt mitt namn, utan att jag vet något. Vilka roliga situationer det kan bli av allt detta.
Som Susanne berättade för mig, att en främling hade "snott/tagit" hennes väns identitet och beställt, skickat brev och gjort allt möjligt under kompisens namn... Till slut sprack den bubblan och nu är det utredning bla bla bla, men förstår ni hur sjukt det kan bli? Samtidigt lite små roligt/fascinerande.
Gav jag er en idé? Eller rörde jag bara till ingenting?

Hur som, nu ska jag strunta i dessa tankar och gå till krämaren för att möta E.
Men ta er en tankeställare!  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0