Kvällens avslut

Det har bara varit 3 dagar med snö, men jag är redan urless på den. Det känns som vi precis hade snö, samt att det var en skräck vinter sist så jag är allt annat änn sugen på mera snö. Fick höra på jobbet att jag var negativ, kan dock inte medhålla!
Dessutom sägs det att denna vinter som kommer ska bli ännu värre, hur det nu kan gå?! Det återstår att se.
Däremot känns det så jäkla irriterande att Örebro stad är så urkassa på att ploga på vägarna, man kommer knappt fram på vissa vägar.
Fick höra att det stod på Örebro kommuns hemsida att de inte tänker ploga förens det är 20-30cm snö, och om det snöar så kommer de vänta tills det "snöat klart" innan de börjar ploga för annars skulle hela processen vara onödig. Något sådant tror jag att det stod....? Eller liknande, var ialf en som berättade det. Om nu detta stämmer, så är det ju helt ofattbart!
Varför inte bara åka ut och ploga innan det blir 20-30cm snö? Blir irriterad vid bara tanken.

I morgon är det fredag, ska bli riktigt trevligt. Är ledig och sedan ska jag käka med brudarna för att sedan gå ut och fira. Ska bli riktigt trevligt, morgondagen är en väldigt väntad dag för många! Och äntligen så är den SNART här. Weho.
Vet/känner ungefär 7st som fyllt år denna vecka... Shit, vi har 12 månader på året men alla valde samma vecka under samma månad. Haha...Fast det blir bara desto mer att fira!

Nu blir det att ta mig ett glas vatten och seda krypa ner till kojs.
Puss!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0