Underbar känsla för ingenting och allting.

Känslan man får när man är nykär finns inom mig. Bortsett från att jag icke är nykär.
Jag vet inte vad det är, men denna dag har varit väldigt harmonisk och inspirerande.

Den började med ett 9 timmars arbetspass och efter dessa timmar blev det hem och ännu en gång visa upp lyan.
Nu är jag rastlös och uppe i varv och vill göra allt annat än lägga mig inom kort för att försöka sova, i morgon väntar nämligen ännu mera jobb.

Så varför denna underbara känsla inom mig?
Jag vet inte... Men det är underbart.
Har dessutom pratat med läkaren, fick inte det besked som jag väntat på ... Fast tror att det mesta ska lösa sig ändå, tror att det hela ändå är på bättringsvägen.

Gjorde något "nytt" ikväll, testade att få slut på min törst, öppnade en carlsberg, tog några klunkar under en lång period, väntar på resultat. Har jag tur är jag glad i morgon och testar denna undersökningen igen, i värsta fall blir jag lidandes i natt och ännu värre, mot h-o-s-p-i-t-a-l. Fast det tror jag inte!

Dessutom får en viss donna mig på jäkligt humör, en donna med eldflames hår som får mig att le hela tiden. "ROSA SÅKLART".

Förut när jag var på väg hem från jobbet så fick jag vänta ett tag, sansa mig och skratta rakt ut några minuter åt allting. Skön känsla. Längesedan skrattet tog över så pass hårt...

Nu ska jag ialf borsta gaddarna, tänka på det, le för mig själv en stund och sedan krypa till kojs med boken i famnen. Bästa sättet att gå ner i varv - läsa.
Längtar som ett as till torsdag och framför allt fredag. <3



Snart så.......
PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0