Rim

Kikade runt lite på datorn och hittade lite bilder som är tagna på rätt så underhållande rim som varit på julklappar jag fått av käre R. Haha, han är verkligen skön!

 


"Det gäller att vara ren
Från huvud till ben

En viktig sak
Är att tvätta sin bak

Denna grej gör stjärten ren och fin
Borde användas av bajsmartin er kusin."

Haha, här i låg det en tvål, en barntvål med mumin på! Ni vet att jag är tydligen en sucker för mumin figurerna.





"Kära barn

Sagan om karies och baktus du kan
Men tänk på vad du kan få från din man

Som ni hånglar och håller på
är det lätt att du killbaciller kan få

Använd dessa mellan varje hångel
Så slipper du i munnen krångel

Tänk på att pappa vet bäst,
men styvpappa vet bättre!"

Haha, i detta paket tror jag det låg tuggummi, men det var även en barntandborste med bamse tandkräm. Tack P!


Hade även ett till rim, men eftersom det var riktat lite mer åt min dåvarande kille så väljer jag att inte visa upp det här. Haha, känns inge kul att hänga ut honom här mer än nödvändigt ; ) Haha .
Synd att jag inte har sparat mina julklappsrim från R. eller någon anna tidigare för dem är ganska så roliga att gå tillbaka till och läsa. Ifall om man delar samma humor med personen som skrivit dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0