Misslyckade dag

Varför just denna dag??
Från början så skulle jag ha jobbat idag, men hann inte så långt. När jag vaknade i morse kände jag inte mig så pigg, frös, ont i magen och hade ett illamående som jag även känt av under natten, då jag vaknat och ej kunnat somna om.
Hann sminka mig och sedan gick det ut för det... Var bara att ringa och sjukanmäla sig, vilket känns/kändes surt då jag just nu jobbar alldeles för lite. Men att smitta ner hela arbetsplatsen med mag-vinterkräksjuka och vara halvt däckad på jobbet känns väl si sådär.
Så istället för jobb har jag legat däckad i min säng, sovit och vaknat till i omgångar. Fick äntligen i mig ca 3 matskedar med potatismos och ca 1 glas vatten. Jippi!

Hoppas verkligen att jag mår bättre redan i morgon, detta tar på krafterna. Vill också hinna träffa F. innan han åker, vilket är redan på onsdag.
Fast vill inte smitta honom... Så vi får se med den saken.

När jag till slut lyckades få i mig värktabletter (vilket var vid 7 på kvällen) som jag även fått behållt så gjorde jag något impuls. Kände behov av någon form av tröst, så kikade runt lite och råkade beställa hem lite grejer från cdon.se, vilket bl.a. var 4 böcker...
Måste egentligen försöka spara varenda lilla korvöre då jag hellre lägger alla pengar på kommande resa/resor.

Komiska var, i morse när jag sms:a K. visade det sig att hon låg med samma skit. Usch... Kände av något redan i lördags men bröt ut i natt/morse.

Kry kry-a-a-a på oss/mig..



En bild som togs i samma veva då det var julbord med jobbet, var man lite piggare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0