Årets mörkaste dag.

Vet ni om att idag är det årets mörkaste dag? Sen står det still i ett dygn och sedan så vänder det och blir lite ljusare för varje dag! Det innebär att sakta, men säkert så är våren på väg. Dessutom är snart den här mörka, tråkiga dag över, denna dag som även skulle för några år sedan ha haft en betydelse inom familj och vänner.

Saker och ting skulle firas, vet 3 olika par som har/haft bröllopsdag idag (t.ex.).
Ett av dessa par skulle dessutom ha varit mina föräldrars, de skulle ha firat 20 år.

Jag har jobbat och träffat K, fick en känsla av att vi var 13-14 år igen, ni vet när man hade besök hemma och inte ville umgås med dem då man tog med sina vänner till rummet och stängde in sig där. Haha, exakt så gjorde vi konstigt nog idag - utan anledning. "Stängde in" oss, låg på sängen och diskuterade minnen, upplevelser.
Igår fick vi två fnatt, vi började baka.... Vilket är en grej som jag kanske annars gör 1 gång per år.

Ska alldeles snart försöka sova, ska jobba ännu mera i morgon (ME LIKE, haha).
Fick förresten min julklapp idag från jobbet, eller jag hämtade den idag. Berättar och visar i morgon! 

Nu tänker jag vara en äkta närking, en Örebroare - gnällig med andra ord, men Fy fasiken vad jag längtar tills denna jul är över. Åh, ogillar verkligen julen och önskar mer än gärna att jag kunde få slippa den.
Kanske jag får intresse för den på nytt den dagen jag har egna små småttingar, men fram till dess så kan det gärna få vara!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0