10 december .



Den 10 december... Jadu, jag vaknade till av att jag fick ett mess av min mor tidigt i morse där det stod "Grattis på namnsdagen". Ja, jag har visst namnsdag idag, det är Malin idag.
Jag är ingen som brukar tycka att namnsdagar är till för att firas, det är knappt så att jag reflekterar över vem som har namnsdag osv.
Fast just denna dag, då typiskt nog jag råkar ha namnsdag är ganska så skrattretande, för är det någoon dag jag reflekterar över just namnsdagar och så, så är det just idag, den 10 december. Varför?
- jo, för att för väldigt längesen, när jag gick i mellanstadiet där man faktiskt "firade" ens namnsdag i skolan så var det just den 10 december och läraren säger "Grattis Malin, idag har du namnsdag", då hon sedan lade till, du kan alltid väldigt lätt komma ihåg din namnsdag för att samma dag är det även nobeldagen.
Ganska så ointresserad ger jag ett nickande och det "hela" är ur världen, tills en kille bakom någonstans i klassrummet räcker upp sin hand och när han får prata säger han "eller kommer du att komma ihåg den för att min pappa fyller år idag".
Haha, jaaa.... Så var det med det, och faktiskt så är det just DÄRFÖR jag kommer ihåg att jag råkar ha namnsdag idag, och att det även råkar vara nobeldagen - samt att din pappa fyller år.


Så Grattis till mig idag, eller något...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0