Valborg

Idag är det valborgsmässoafton.
För några år sedan var det en av de bästa dagarna på året, dels för att jag fyller år dagen därpå, men sedan var det alltig en härlig atmosfär.
Kan inte riktigt sätta ord på det, men den var härlig och jag har komiskt nog alltid "firat" den med Lisa.
Som små hade vi en annorlunda tradition, ifall man ens kan kalla det för tradition, hur som, vi sminkade oss så fult man kunde och tyckte vi var jätte roliga och tog en varsin klyschig bild som sattes in i det årliga fotoalbumet.
Var på att ett åt, fick jag inte bort allt smink (tror jag råkat använda vattenfast), så jag gick iväg med rosa, glittriga ögonbryn. Inte kul.

Idag är denna afton inte lika betydelsefull som den var då, men så är det väl med allt - att man blir äldre.
Kvällen kommer ialf tillbringas ute på landet, med grillning och grymt trevligt sällskap.
Sen vet jag inte ifall det styrs mot en fest eller krogen. Några vill krogen och andra vill fest.
Jag lägger min röst på en skön hemma fest, men som sagt, vi får se vad kosan styrs.

I morgon blir jag 19, usch... Orkar inte fylla år längre. Haha.
Hur som, morgonen tillbringas i stan, sedan blir det ut till farsgubben för att ha en gemensam middag med la familia, hur det nu ska gå till :)
Efter vet jag inte riktigt vad som händer... Luktar party även då.
Fast så ska det vara, när vi utgår utifrån "fira malin hela veckan" och det var inte jag som kom på den tanken =)
Hittills går det riktigt bra, men fråga mig på söndag kväll.

Nu sitter jag här och väntar på Emilia, vi ska käka från Rosalis Deli, mycket gott och mysigt=)
Ha de bäst på den älskade valborgsmässoafton. Som för övrigt är den dagen då flest ungdomar har sin "första" fylla och det är en av de dagar som folk dricker mest.
Ha de gött, det ska ialf jag ha!

PUSS,.


Denna bild togs för exakt 1 år sedan och 1 dag sen, med andra ord - på min 18 års dag.
En underbar dag som jag mer än gärna skulle vilja göra om.
Hade det underbart roligt och den känslan, wow:)
Som sagt.. Saker och ting har förändrats, haha.
Hände mycket saker den 1 Maj 2009.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0