INTE MIN DAG!

Denna dag började bra, trodde jag.
Vaknade och såg att solen sken, blev glad och när jag var i ordning inför en skoldag så cyklade jag upp på stan för att jag lämna min cykel för tanken var att åka iväg och simma efter skolan.
När jag sitter i bussen på väg till skolan börjar det regna eller nej förlåt, det öser ner. Det kom t.o.m med in vatten i bussen, min första tanke var att sitta kvar på bussen och vänta tills det slutat, men det kunde jag ju inte.
Så jag går av, och springer till skolan (det är inte en lång bit) men när jag är framme vid dörren är mitt hår blöt och bara hänger ner i ansiktet, min tunika var ljusgrå men var då mörkgrå, den var dyngsur. När jag vred om tyget så rann det vatten ur den precis som när man startar vattenkranen i köket och skorna var det bara inte att tala om, vattenpölar i dem.
Dessutom var allt i min väska blöt. Jag tänkte ialf att jag åker hem så jag inte blir mer sjuk, så gick och pratade med läraren och efter det med dåligt samvete (eftersom ja gillar inte att "skolka") åker jag hemåt.
Inte nog med det när jag kommer hem märker jag att min telefon som låg i väskan har blivit fuktskadad så nu är jag helt plötsligt utan telefon oxå!
När jag är hemma är jag vrålhungrig, skulle äta i skolan men kom aldrig så långt, så när jag fixat lite käk så tappar jag tallriken så nästan allt åkte ut, bara att göra ny mat.

Med andra ord, det här är inte min dag.
Blev inge skola, ingen mat (för den hällde jag ut), ingen simmning och ingen mobil längre..
Det värsta av allt är att klockan är bara 15:32, vad händer härnäst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0