Mamma i city + trevligt folk.

Denna dag har varit skön men knepig.
Hade skolavslutning, hem där jag slockna, så det kan bli när huvudet tar över alltihop.
Sedan kom Niklas ett tag, mamma kom hem idag så vi åkte sedan för att hämta henne och gjorde henne sällskap när hon handlade lite grejer.

Nu ikväll har det varit "familje"middag, sådana som det ska och förr brukade krylla av, sådana som inte kan ske lika mycket längre av olika orsaker, ialf så var det ett fullt matbord med trevligt folk. För er som vet vem jag är, och inte för er som tro er veta vem jag är, hur som helst - ni som vet, vet att det är öppna dörrar för alla här. Det gillar vi.
Efter maten blev det glädje och minifriande över det glada beskedet för min mamma. :)

När alla har gått sitter jag här och får min tid som jag behöver, för att varva ner, för att fundera ett tag och lägga saker och ting på rätt plats.
Ska snart krypa ner och påbörja ännu en ny och härlig roman...
Fredag i morgon, lov som man har vet jag inte hur den ska spenderas, men tvättkorgen är överfull och det börjar redan bli dammigt, kanske ta ett ryck med dammsugaren och tvätta lite, ifall tid finns. Annars kanske bara strosa runt och ta det lugnt, eller kila upp på stan och träffa sådana människor som jag tycker om. <3
Skulle vilja/föredra en utekväll frammåt kvällen i morgon, samtidigt har jag inte tagit det lugnt och varit hemma en fredag på evigheter, men hur som helst utekvällen blir nog bortglömd eftersom att besöket kommer i morgon kväll, samt så börjar jag tidigt på lördag.

Men det är lång tid kvar... Får se vad för överraskningar som hoppar upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0