Gillar't inte

Söndagar ska vara mysiga och sköna genom att bara göra sådant som man egentligen vill göra, plus att städa. Jag städar varje söndag, ifall jag inte jobbar eller har skit mycket att göra.
Men jag gillar inte söndagarna som blir fullspäkade med att plugga - som idag, jag behöver verkligen börja på min uppsats och jobba i matten, har matteprov på tisdag (ligger nu bara efter med 20 sid, har lyckats jobba ikapp 10 sidor) sen nästa vecka ska uppsatsen vara inlämnad som jag ännu inte skrivit ett ord på.

Skulle kunna't plugga igår förmiddag, men då var jag upptagen med UF, som gick sådär. Kunde gått sämre och kunde givevetvis gått bättre. Kände mig dessutom lite krasslig och inte jätte motiverad för att prata med främlingar då min röst låter som jag pratar med stängd mun genom näsan.

Hur som helst, ska väl börja nu med mitt pluggande... Vet inte vilket jag ska börja med, att försöka mig på logaritmer & ekvationer eller gräva ner mig i en bok och leta fakta till uppsatsen.

vilken "underbar" söndag.
Det värsta är att det känns som jag kommer sitta och "plugga", och 2 timmar senare upptäcka att jag inte fått ett skit gjort.
Har också mycket svårare att koncentrera mig här ute på landet, lättare att plugga i stan, där är jag själv i lägenheten och kan fokusera, när jag hälsar på hos pappa så kopplar jag av och kan inte förknippa denna miljö med plugg.
Fast kommer ge mig själv en paus senare då jag ska upp på stan en sväng och kolla på O'helga natt med pysenx2.

Adjös-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0